Slutet närmar sig
2012-04-26 / 13:15:46 / Bangkok, Thailand

Är tillbaka i staden där jag började min resa - Bangkok. Den här gången har jag inte två månader i Asien framför mig utan en lång jäkla flygresa hem till Sverige. Jag har heller inte Johanna vid min sida. Efter bara ett par timmar utan henne känns det redan tomt, jag kommer sakna henne!

Tidigt imorse lämnade jag Bali, flygresan gick fint förutom att jag klantade mig lite och gav en taxichaufför för mycket betalt. Han blev nog glad den jäkeln. Väl framme i Bangkok checkade jag in på samma boende som sist, kändes bra att veta vart jag skulle och inte vara helt vilsen. Sitter just nu på en restaurang och har ätit min första ensamma måltid på den här resan. Ska strosa runt lite längs khaosan road och sen gå och lägga mig tidigt. Blev inte mycket sömn inatt.

Resten av tiden i Bangkok planerar jag att fördriva genom att hänga vid takpoolen, shoppa, kanske gå på en bio, unna mig manikyr och massage. Kanske dumt att säga, borde njuta även här, men vill bara att tiden ska gå nu så att jag kan få vara hemma i Sverige. Nu när det är så nära (och när jag är ensam) så saknar jag er alla!

Och jusste, hästen igår var snäll och det var helt underbart att rida på stranden i solnedgången. Fick trava och galoppera själv, ganska coolt! Önskade när jag satt där på hästen att jag gått på fler lektioner än bara en (om jag minns rätt?) när jag var liten.. Så att jag hade blivit en häst-tjej!

"Travel often. Getting lost will help you find yourself"


0 Kommentarer



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: