Att dyka
2012-04-13 / 17:27:06 / Bali

Det finns ingenting i hela världen som går att jämföra upplevelsen och känslan av att befinna sig flera meter under havsytan, se, andas, tyngdlösheten och friheten.

Det är en helt annan värld som man får äran att beträda. Så många fina fiskar och koraller som får en att tappa andan. Även om du kunde upptäcka hela jorden på land så är det bara 1/4 av vad vår fantastiska planet har att erbjuda. Under vattenytan möter du även flera arter på tio minuter än vad du gör under tio timmar på land. En helt annan underbar värld. Lite som i filmerna om den lilla sjöjungfrun.

Ett utdrag från en blogg som jag tycker beskriver känslan så bra - "Imagine a world where everyone is mute, unable to speak. Your perception of sound like that of wearing ear plugs, keeping your thoughts focused and tranquility abundant, yet not blocking everything you hear. From the deepest silence you begin to hear your breathing… steady, slow, rhythmic. You hear the sounds of bubbles slowly rising past your ears in a steady stream that beats to the sound of your deep breathing." Lugnet som infinner sig.

Jag är säker på att dykningen kommer bli en del av mitt liv - ge mig nya utmaningar, äventyr och upplevelser.

Jag är fullkomligt förälskad i att dyka!

Bild från ett av våra dyk på Mabul - jag och en jätte sköldpadda som ligger och vilar sig på 15 meters djup.


0 Kommentarer



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: