En annorlunda men lyckad kväll
2012-04-19 / 03:49:02 / Bali

Igår när vi var på väg för att köpa öl började killarna som jobbar på hotellet springa efter oss och skrika som galningar. Först tänkte vi att dem bara drev med oss. Men ganska snart inser vi att det är allvar. Dem ropar på sina kollegor och springer mot våra rum som ligger lite avsides från resten. Sprang fort tillbaka för att se vad som hände och får då höra och se att det brinner. Stora lågor gick upp över taket 3 meter från vårt rum.

Jag blev livrädd och min första instinkt var att packa alla mina grejer och sticka därifrån. Men efter ett tag var elden släckt och jag lugnade ner mig. Generatorn hade brunnit (vilket tydligen händer ganska ofta på det här hotellet) så utan el blev vi. Tänkte byta hotell men killarna som jobbar här var lugnande och ville verkligen inte att vi skulle byta. Dem tände ljus och vi gick tillslut och köpte öl ändå. Satt sedan på vår lilla "gård" flera timmar och hade trevligt, drack, åt pannkakor och skrattade.

Beslutade oss för att en skulle vara "eldvakt" och byta av i skift under natten, för att vara på den säkra sidan.. Men det slutade med att vi alla sov gott och el fick vi från huvudledningen, annars hade det blivit jäkligt varmt utan fläkten. Så slutet gott, allting gott!

Idag är det torsdag och vår sista dag här på Gili - pressa pressa pressa! Tillsammans med våra nya vänner, Sandra 1, Linnea och Viking ska vi ta oss till en avsides strand och njuta heeeela dagen.

Bild från Uluwatu och solnedgången.


0 Kommentarer



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: