Singapore!
2012-04-08 / 14:24:34 / Singapore

Det har vart ett långt dygn med alldeles för lite sömn. Kunde knappt sova på flyget, kom fram till KL runt halv ett och blev genast väldigt glada när vi fick höra att det gick en nattbuss till Singapore från en av de centrala busstationerna redan klockan tre. Tog oss dit och blev väldigt frustrerade då de som arbetade var väldigt dåliga på engelska, efter lite om och men lyckades vi få reda på att bussen inte gick klockan tre, utan klockan fyra. Satte oss ner för att vänta, ingen sömn. Klockan halv fem gick bussen och vi fick sova i tre timmar innan vi nådde den malaysiska staden vid gränsen. Där fick vi byta buss som gjorde ett par stopp på vägen för att vi skulle stämpla ut ur Malaysia och in i Singapore. Systemet var lite förvirrande. Fram kom vi till slut till en av busstationerna i Singapore. Pust!

Gick mot ett guest house som ligger i området Little India som vi blivit rekommenderade av en vi träffat längs vägen. Fick två sängar i ett dorm på 12 personer. Mysigt ställe! Och duschen jag precis tog kan ha varit en av de bästa i hela mitt liv. Har inte kunnat duscha rejält på länge nu, på Mabul tillexempel fick jag tvätta mitt hår med hjälp av en hink. Som sagt, man lär sig att uppskatta det vi har i Sverige mer och mer!

Hur som... Trots att vi var så sjukt trötta när vi kom fram ville vi ändå göra något av dagen så vi köpte ett så kallat "hop on, hop off" på en buss. Lite som en sightseeing runt Singapore bara det att man kan stiga av och på vart man vill. Vi åkte runt nästan hela Singapore och såg bland annat Singapore Flyer, Esplanade - theatres on the bay, Merlion Park och så vidare. Mot slutet kunde jag inte hålla mina ögon öppna längre.

Lite indisk mat på det och som sagt, en efterlängtad dusch. Klockan närmar sig halv nio här och jag tror vi kryper till kojs när som!

I vanlig ordning går det inte att ladda upp bilder från datorn som finns här, så dåliga mobilbilder får det bli.

 


0 Kommentarer



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: