13 dagar kvar till avresa, galet!
2012-02-16 / 13:55:45 / Förberedelser

Igår blev jag inte så glad när jag läste tidningen - i tisdags briserade nämligen ett antal bomber inne i centrala Bangkok (i närheten av vårt bokade boende). Fem personer skadades. UD har inte ändrat sina rekommendationer och det finns ingen avrådan från resor in i landet. Men det är väl just typiskt.. nu får vi bara hålla oss uppdaterade och vara ännu mer försiktiga när vi är just i Bangkok.

För ett par dagar sen blev vi även oroliga att vi inte skulle få komma på planet från Kastrup då vi inte kan styrka att vi inte ska vara i Thailand mer än 30 dagar (som man får vistas där utan visum). Efter att ha hört oss för ska det inte vara några problem, så förhoppningsvis har vi tur. Skulle vi ha otur så går det att lösa genom att köpa en billig biljett ut ur Thailand via AirAsia till exempelvis Malaysia.

I övrigt är allt toppen och jag längtar!

2 Kommentarer
Stina:

Hejsan!

Såg att du hade frågat om hotell på Koh Phangan i vårt kommentarsfält :)



Vi bodde på Delight resort! Ligger verkligen mitt i smeten. Ca 50m från själva stranden där full moon party är. Hela gatan utanför är helt galen med barer, butiker och bucket-stånd under den veckan. Hotellet är ett liiiite dyrare alternativ, men det var helt klart värt det! Och om man hör av sig till dom i förväg så kan man ofta pruta till sig ett bättre pris. Hotellets standard är enligt thailändska mått helt okej. Dom har pool och restaurang (som har bra drinkar och helt okej mat!).



Rekommenderar er verkligen att bo mitt i Haad Rin om ni vill uppleva Full moon party ordentligt ;) Det är fest heeeeela veckan! Så se till att bo centralt så ni inte måste lägga ut pengar för taxi hela tiden :)



Lycka till!



SKRIVET DEN: 2012-02-18 KL: 03:44:03 URL: http://www.resdagboken.se/m/falubrudarna
Pernilla:

så fin blogg :). min vän fick göra min åt mig, jag är inte så hightech längre ;). Allt löser sig till det bästa ska du se. Vi ser om jag överlever Bangkok imorgon ;). Kram



SKRIVET DEN: 2012-02-18 KL: 15:01:18 URL: http://pernillasofie.blogg.se/



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: