En blandning av skräck och förtjusning
2012-02-21 / 21:31:44 / Förberedelser

Ända tills för ett par dagar sen har jag känt mig ganska lugn, har haft annat att tänka på och på så sätt inte hunnit smälta det faktum att det bara är en vecka kvar tills jag åker. Det var i söndags det slog mig att jag snart sitter på tåget mot Kastrup för att sätta mig på ett flyg mot en helt annan värld.

Jag har resfeber och jag är nog mer rädd än vad jag egentligen borde vara (typiskt mig!) MEN ändå är jag väldigt förväntansfull. En blandning av skräck och förtjusning skulle man kunna säga.

Min resfeber yttrar sig just nu i att jag helt plötsligt njuter besinningslöst av att bara vara hemma. Ligga i soffan och bara glo. Pussar gärna lite extra på Patrik och vill träffa mina vänner. Tänker ibland "Varför ska jag resa överhuvudtaget? - Jag har det bra här och nu"

Jag vet att den här känslan kommer försvinna när väskan åker iväg på bandet och boardingkortet ligger i handbagaget och efter två månader i Sydostasien, med minnen för livet, kommer jag såklart inte att vilja kännas vid den här känslan. Jag kommer antagligen inte ens vilja åka hem.


"Om en vecka vid den här tiden sitter vi i planet och ska lyfta. Hoppas allt är bra och att du är lika taggad som jag!" - fick precis ett sms av Johanna och genast släppte min nervositet lite. Fyfan vilken fantastisk resa vi kommer ha!!!

1 Kommentarer
Eva o Petra:

JÄDRA APA!



SKRIVET DEN: 2012-02-24 KL: 09:51:03



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: