Fantastiska dagar i BKK
2012-03-03 / 09:17:02 / Bangkok, Thailand

Jag och Johanna har verkligen lyckats ta vara på dagarna vi har haft här i Bangkok

Igår började vi dagen med att ta oss till Siam Square vilket är ett shoppingområde i Centrala Bangkok. Här ligger bland annat MBK center som är ett av de modernaste shoppingcentrumena i Asien och består av 8 våningar med allt från elektronik, möbler, kläder och skor (massa skor!). Vi lyckades på något konstigt sätt bara bära med oss varsin påse hem med ett par skor var. Mina kostade 99 bath vilket ungefär är 20 svenska kronor.

 




Efter att ha strosat runt där i ett par timmar begav vi oss tillbaka till Khaosan Road (bangkoks backpacking-gata) och kollade runt lite Mer. Vårt hotell ligger på en sidogata till Khaosan (Rambuttri Village Plaza) och vi har inga som helst klagomål! Där finns även en tak-pool vilket vi drog nytta av en stund igår. Vi passade på att testa min undervattenskamera, väldigt roligt tycker jag.

 



Igår var det heller ingen vanlig dag för det var Johannas födelsedag och det firade vi på Moon Bar at Vertigo. En bar som ligger på 61 våningen. Utsikten var oslagbar. Där betalade jag resans (förhoppningsvis) dyraste drinkar.

 


Första natten slocknade vi helt utslagna som vi var efter att ha förlorat ett dygn på flygresan, men igårkväll kände vi av Jet-laggen lite. Klockan var ändå bara sju på kvällen i Sverige när vi gick och la oss. Det krävdes en hel del skratt, snack och ett avsnitt av Gossip Girl innan jag somnade. Notera - Johanna låg fortfarande vaken och efter en stund sätter hon sig upp och skriker högt "Duuu!!!" vilket såklart gjorde mig livrädd. Hon menade att hon hört ljud som lät som att det var ett djur inne i vårt rum. Jag lugnade henne med att säga "du inbillar dig säkert" och somnade om. Johanna blev inte lugn av det och är nog betydligt tröttare än vad jag är idag, haha.

Idag gick vi upp tidigt för att avklara ännu mer sightseeing här i Bangkok. Idag stod Wat Pho (ett buddistiskt tempel) och "The floating Market" på schemat. Saker och ting blev inte riktigt som vi tänkt oss men bra blev det ändå. Vi har promenerat, promenerat, frågat om vägen, promenerat, frågat igen... åkt longboat.. promenerat, frågat om vägen.. promenerat, sett templet, promenerat, gett upp och tagit en tuk tuk tillbaka.

Anledningen till att jag nu skriver så mycket och sitter vid datorn är för att vi har checkat ut från vårt hotell och sitter på ett café i väntan på att vår buss ska avgå från Bangkoks busstation. Vi har en tretton timmars bussresa framför oss. Johanna är mest orolig över att det inte ska finnas toalett på bussen. Jag är mest orolig över att bli åksjuk.

Koh Phangan - next stopp!


2 Kommentarer
Anonym:

Haha det kan finnas toa men inte alltid! Men ni gör ju stopp på vägen, iaf ett ;). Ses imorgon, jag ska upp 5:45!



SKRIVET DEN: 2012-03-03 KL: 12:29:40
Linnea:

åh. ni ser ut att ha det helt underbart! och härligt att se att kameran fungerade ;) dock hade jag gärna testat denna hemma med dig i handfatet, hahaha! Saknar dig redan älski ska du veta!!



SKRIVET DEN: 2012-03-05 KL: 01:15:43



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: